Colac pentru sf Dumitru


Am fost rugata sa fac colacul pentru hramul bisericii noastre ,pentru Sf .Dumitru o dilema pentru mine,nu am mai facut niciodata colaci,nu stiam nimic despre colaci ,am intrebat in stanga si in dreapta,m-am uitat prin cartile mele si pe net,pana la urma mi-am facut o idee vaga cum se fac,mi se parea usor,dar va zic nu e deloc usor daca nu ai un pic de experienta,pe mine m-a pus un pic in dificultate,la urmatorul am sa fiu mai experta.
Ingrediente-1 kg faina,2 oua,1 lingurita sare,6 linguri zahar,120 gr. unt topit,480 ml lapte caldut,2 plicuri drojdie uscata sau drojdie proaspata 25-30 gr,galbenus cu lapte pentru uns deasupra si sirop de zahar pentru uns cand sant gata,arome( coaja de la 2 lamai,vanilie,rom)
Aluatul-am pus drojdia la inmuiat cu putin lapte caldut si o lingura de zahar,dupa circa 10 minute am amestecat toate ingredientele si am framantat un aluat,s-ar putea sa mai ceara un ic de faina,depinde de felul de faina,l-am acoperit si la loc cald l-am lasat sa dospeasca 1 ora,dupa o ora l-am impartit in 10 parti egale,si am facut zece suluri subtiri,din patru am impletit o cosita si i-am dat forma rotunda,se pune in tava in care am pus hartie de copt,din celelalte suluri am impletit cate doua,deci 3 cosite separate si le-am pus peste cosita din patru suluri,una pe parttea exterioara a ei,una pe partea ei interioara si a treia peste cele doua,l-am lasat apoi la loc cald sa mai dospeasca 15 minute,l-am uns cu glbenus de ou cu lapte si l-am copt la foc moderat  ca sa se coaca bine ,cand e gata se unge cu un sirop gros din apa ,zahar si vanilie.

5 commenti:

  1. Ce frumoasa impletitura! Felicitari!!

    RispondiElimina
  2. wouw magnifique ma cher amie sont aspect et fantastique!

    Bisous

    RispondiElimina
  3. Ce-mi place !!! Foarte frumos impletit :)
    Pupici !

    RispondiElimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails