Passa ai contenuti principali

Tort pian (Bianca 14 ani)

DSC05066
Azi se implinesc 14 ani de cand am devenit pentru prima data MAMA,cel mai drag cuvant .
LA MULTI ANI -"pitic mic",pentru mine ramai mereu un piticut scump,iti uram cu toti sanatate multa,un dram de noroc in viata si sa fii iubita mereu,te pupa cu drag Teo,mami,tati
Un tortulet facut cu multa dragoste,pandispan cu cacao,pandispan simplu si crema de frisca cu miere,am incercat sa fac cateva floricele,pe un pian,caci ii place muzica,ornamentele sant din pasta de zahar(doar trandafirul rosu e cumparat,pentru ca in casa nu imi reuseste un asa rosu perfect)



LA MULTI ANI!!!!!!

Acum 14 ani am devenit pentru prima data mamica si sant tare fericita,daca as putea sa dau timpul inapoi as face la fel ,nu as schimba nimic,stiind ca e iubitoare de muzica si tot ce tine de muzica m-am gandit la un tortulet in forma de pian,a fost foarte incantata,cand trebuia sa-l taiem nu era de acord,ii era mila sa-l strice,am inceput sa-l tai la coada pianului ca sa-i mai lungesc un pic viata.


Ingrediente blaturi-Blat alb 3 oua,3 linguri zahar,3 linguri pline cu faina,un praf sare,aroma vanilie,2 linguri ulei
Blat maro-6 oua,un praf sare,6 linguri zahar,esenta rom,4 linguri faina,2 linguri pline cacao,3 linguri ulei
Crema 400 ml frisca lichida,4 linguri miere,4 linguri lapte, 8 gr gelatina
Modul de preparare
am facut separat doua blaturi unul alb si unul maro ,acelasi procedeu la amandoua,doar ca am inlocuit un pic de faina cu cacao-se separa albusurile de galbenusuri,se bat spuma albusurile cu un praf sare,cand sant bine batute se adauga o treime din cantitatea de zahar si se mai mixeaza pana cand se topeste zaharul,se bat galbenusurile cu zaharul ramas si se aduga peste albusuri,se adauga apoi celelalte ingrediente amestecand usor cu telul de jos in sus ,se coc doua blaturi la foc moderat,cel maro se taie in doua pe orizontala cand e rece
Crema se pune gelatina la dizolvat in putina apa rece,dupa 10 minute se pune in microunde sau pe aburi sa se inmoaie,separat se bate frisca,se adauga apoi laptele,mierea si gelatina.Se face un sirop dupa bunul plac,eu am facut cu apa,zahar,coaja de lamaie,esenta de vanilie,se insiropeaza primul blat maro,apoi crema blat alb,crema,blat maro,se pune la rece.
Decorarea-eu am folosit pasta de zahar facuta in casa-450 gr zahar pudra(cumparat nu facut in casa)30ml, apa5, gr gelatina,50 gr miere.
Se prepara astfel:se pune gelatina in apa si se lasa 10-15 minute sa se umfle,se pune apoi pt cateva secunde in microunde,sa nu fiarba,si se adauga mierea,apoi se aduga si zaharul pudra si se amesteca cu mainile pana cand se incorporeaza tot zaharul,daca e prea moale se mai poate adauga putin zahar,se pune in folie si se pastreaza la rece,cand se modeleaza daca e prea tarre se baga cateva secunde la microunde.Pentru culoare eu am adaugat colorant alimentar.
Se unge tortul cu un strat de unt topit ca sa se lipeasca bine pasta de zahar,inainte de apune pasta de zahar i se da forma de pian,se pune pasta de zahar si apoi decorarile dupa bunul plac,toate decorarile,le-am facut eu doar trandafirul rosu l-am cumparat ,caci nu reusesc sa colorez pasta de zahar sa-mi iasa asa o culoare frumoasa,imi eiese ros,si vroiam combinatia tortului alb,rosu si negru,

Commenti

  1. la multi, multi ani frumosi si fericiti! superb tort!

    RispondiElimina
  2. La multi ani!!!!
    Sa va traiasca sa fie fericita si sa va aduca multa fericire!!!
    Despre tort nici nu stiu ce sa zic? E superb!
    Nici nu stiu cine e mai frumos: fata sau tortul?

    te imbratisez cu tot dragul,
    Alina

    RispondiElimina
  3. La multi ani sanatosi!! E frumusica foc, o adevarata domnisoara!!! Tortul este superbbb! Felicitari!! Pupicei!!

    RispondiElimina
  4. LA MULTI ANI!Sa fie fericita si sa va aduca numai bucurii.

    RispondiElimina
  5. La multi ani fericiti si plini de sanatate domnisoarei!!!!Sa te umple de bucurii asa cum mi-au adus mie fetele mele.Sa aiba muuuult noroc in viata si tot ce isi doreste.
    ps tu ai devenit o adevarata artista,jos palaria!!!Pupici pentru amandoua !!!

    RispondiElimina
  6. La multi ani fiicei tale,sa va traiasca ,sa aiba parte numai de bucurii,si sa fie fericita alaturi de cei dragi.

    RispondiElimina
  7. la multi ani
    frumoasei fete,mult noroc in viata
    tortul e foarte frumos,super realizat

    RispondiElimina
  8. Ai o frumusete de fata.Sa va traiasca si sa va bucurati de ea.
    La multi ani fericiti.

    RispondiElimina
  9. Frumos tortul, dar frumoasa si printesa ta! La multi ani, sa fie sanatoasa si sa aibe parte de tot ce-i mai bun si mai frumos in viata! Pupici!

    RispondiElimina
  10. La multi ani, Bianca!!!!!!Sa-ti dea bunul Dumnezeu,intelepciune,sanatate si sa te bucuri de tot ce e frumos in lumea asta:X Deosebit tortul, finut si elegant precum domnisoara voastra:)Sa va bucurati de ea(pitic mic)cum ii spui...O zi deosebita:X!!!!!!

    RispondiElimina
  11. La multi ani "piticului tau"!!!! Tortul arata impecabil, se vede ca e facut cu toata dragostea!!! Felicitari !!!! Te pup!

    RispondiElimina
  12. multumim mult pentru urari,va dorim si noi acelasi lucru

    RispondiElimina
  13. Felicidades a la cumpleañera y para la cocinera. Besitos a las dos. El piano seguro que suena a gloria.

    RispondiElimina
  14. La multi ani Bianca!Sa traiesti 1000 de ani fericiti!
    Esti o mamica foarte,foarte fericita!Sa-ti traiasca puiul,sa fie sanatos si sa-ti aduca numai bucurii!
    Tortul e minunat!!Felicitari si pentru fetita ta minunata si pentru toate bunatatile pe care le prezinti tu aici!

    RispondiElimina
  15. Scuze de intarziere. La multi ani si mult noroc in viata! Pup!

    RispondiElimina
  16. LA MULTI ANI frumoasei tale fiice!

    Minunat tortul Yaya! Absolut minunat! Felicitari pentru familia frumoasa pe care o ai si pentru talentul tau!

    Te pup.

    RispondiElimina
  17. Absolut senzational! Ce domnisoara superba ai! Sa iti traiasca si sa aiba muuult noroc! Felicitari!

    RispondiElimina
  18. multumim mult pentru toate cuvintele frumoase,pentru urari,pentru aprecieri,pentru tot,va dorim o saptamana excelenta

    RispondiElimina

Posta un commento

Post popolari in questo blog

Prajitura cu foi cu miere (de post)

Ingrediente foi-600 gr faina,180gr zahar,4 linguri miere,1 lingura rasa bicarbonnat de sodiu,un praf sare,100 gr margarina ,lapte caldut cat e necesar sa iasa un aluat bun de intins Ingrediente crema-250 ml lapte,180 gr zahar,1 lingura miere,80 gr gris,200 gr margarina Modul de preparare-se pun la fiert mierea,zaharul si margarina,cand s-a racit la temperatura camerei se adauga faina,sarea,bicrbonatul si lapte,se imparte aluatul in 4 se coc foi pe dosul tavii.Cremase amesteca toate ingredientele,mai putin margarina,se fierb,pana se ingroase,cand e calduta se incorporeaza margarina.pentru umplutura am mai folosit gem de prune si de mure.Se asambleaza prajitura-o foaie,gem de prune,foaie,crema gris,gem de mure foaie si se pune la presat.

Prajitura cu foi si crema din caramele cu lapte

  Ingrediente     crema caramel       500 g caramele cu lapte 50 ml smantana pentru frisca 3-4 linguri praf de biscuiti crema de ciocolata 150 g ciocolata amaruie 100 g ciocolata cu lapte 150 ml smantana pentru frisca 3 foi mari de napolitana si ciocolata topita pentru decorat deasupra Se topesc caramelele cu frisca lichida pe foc amestecand mereu apoi se lasa sa se raceasca un pic si se adauga 3-4 linguri praf de biscuiti(caramelele mele erau caramele de lapte care se sfarma nu elastice) Separat de topeste ciocolata cu frisca lichida fara sa fiarba si se lasa la racit.Ambele creme se pun intrew foile de napolitana caldute,deasupra am topit ciocolata. Reteta de inspiratie ,am schimbat ceva la ea am ochit-o pe blogul dulciurifeldefel,mersi pt reteta e minunata si usor de facut.

Prajiturica cu albusuri si mac

Am facut prajitura cu galbenusuri acum e randul albusurilor care au ramas ,si asa cu 11 oua am facut doua delicioase prajiturele Ingrediente-8 albusuri 200gr zahar 100gr mac 100gr nuca cocos 4 linguri pline cu faina un plic praf copt(15 gr) un praf sare Modul de preparare-de bat bine albusurile spuma cu un praf sare,se aduga apoi zaharul,separat se amesteca faina cu macul si nuca de cocos si toate acestea se aduga peste albusuri,se coace la foc moderat in tava tapetata cu hartie de copr. Crema-500ml lapte 3 linguri pline cu faina un praf sare 275 gr zahar 200gr margarina sau unt Se amesteca cu grija laptele cu faina ca sa nu faca cocoloase,se aduga zaharul si se pune la fiert pana se ingroasa,se adauga esenta vanilie ,si cand e calduta se adauga untul,se taie blatul in doua si se pune crema.